Söndagens ridtur

På pigga, taggade hästar gav vi oss ut i blåsten. Vi bestämde att vi tar oss upp i skogen. 

(null)


Vi har dragit oss för det en period för det har varit en älg där som inte aktar sig när man kommer. Lite obehagligt när man sitter till häst. De reagerar ju ofta rätt stort. 

Pigga var de så vi travade uppför backen. Väl uppe undrade Hanna om jag sett ryggraden. Det hade jag inte. En käke hade det också funnits. Jag hade travat på jag så det hade jag missat. På hemvägen hoppade jag i vanlig ordning av och gick nerför backen. 

Då såg jag det. Delar av ett älgkadaver. Rygg, revben och underkäke. Vi har varg. Det visste jag sedan innan, men nu har de hållit sig här länge.

(null)

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0