Fjärde gången.

Deh var nog sex, kanske sju år sedan jag ofrivilligt satt av Ala.

Första gången landade jag på ett traktorspår. Då var hon ung. Jag slog mig rejält.

Andra gången kom strax efter. Hon blev rädd och kastade runt. Jag åkte i backen men jag minns det som att det gick bra.

Tredje gången trampade hon genom ett islager och tappade balansen och föll på knäna. Detta var i Himlabacken och jag åkte fram och av. Det gick bra då med. Vi blev nog mest förvånande båda två.

Fjärde gången var i lördags. Klafsig  blötsnö som byggde styltor de kanade ur. Pigg och lite spänd ponny. 
På hemvägen slappnade hon av och i en nedförsbacke halkade hon omkull. Rakt ner på mage. Hon försökte resa sig snabbt och halkade igen. Då mer eller mindre valde jag att ramla av. Hon kom på fötter medan jag låg i snön. Hon blev lika förvånad som vanligt. Det gick bra med oss båda.

(null)

Bilden tog jag efteråt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0