Jag följer dig

 Nu följer jag dig.

Först bar jag dig. 
Sen gick jag bredvid dig. Din hand i min.
Sen följde jag dig, tätt bakom.
Nu följer jag dig, lite på håll.
Jag har backat, lite mer på håll där jag ska vara nu.

Det är din tur att gå först nu. Det är min tur att tro och hoppas att jag förberett dig, fått dig att känna dig säker utan mig.

Men jag finns fortfarande här, beredd att hjälpa. I bakgrunden. Jag ser hur du tar beslut, lever ditt liv, står på egna ben.  Du är försiktig, omtänksam, modig och klok. 

Det är en mammas kärlek när hon släpper taget, ser på håll att dina ben bär. Att du står stark framför mig. 

Min hand finns fortfarande här om du behöver den och jag är stolt när jag ser dig. 

Grattis på födelsedagen Jesper. Du är stor nu, liten ibland. Alla de dagarna, stor eller liten finns jag här för dig. Jag älskar dig.

(null)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0