Inte min grej

En vecka hemma nu. Jag mår bättre, men det är inte bra. Halsont fortfarande, jag hostar ordentligt i attacker, huvudvärk som kommer och går, förändrad smakbild, och snorig. Sover betydligt bättre. Innan kunde jag ligga vaken länge och när jag framåt två- tre-tiden somnade så var det korta stunder. 
 
Kruxet är att jag är inte gjord för att vara hemma. Jag avskyr det. Längtar tillbaks, till kollegor, elever och lite input. Min hjärna behöver stimulans, min kropp behöver rörelse.
 
Jag minns när Jesper och Jonathan var små och det fanns bekanta som kunde uttrycka "jag tror nog att du ska få lite feber snart" för att kunna vabba. Jag förstår inte det. Vem vill vabba? Jag och Micke har nästan diskuterat mer men utgångspunkt i vem som ska få jobba.
 
Det lär bli lite till. Hur gärna jag än vill är det nog bara att inse att det tempo 15 stycken 8-åringar kräver inte riktigt är det tempo jag förmår. 

(null)

 
 
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0