Jag drömmer så mycket nu

Varje natt är det en eller flera drömmar. 

I går natt var det en gammal pojkvän som dök upp. Inte en så snäll.

Jag ville vara med honom men han var undvikande och drog sig undan alla gånger jag sa det. Han sa att han jobbade mycket och var borta på helgerna. 

Min bil körde han också. Den hade på parkeringen blivit påkörd och den som hade backat på den hade lämnat namn och nummer till honom.

Batteriet hade spruckit och hela instrumentpanelen blinkade rött. Han körde ändå. När vi stannade hade jag rätt, det läckte batterivatten.

Jag minns nog fick tydligast känslan av att jag ville veta hur han ville ha det och han bara svävade bort. Pratade bara om sig och sitt.

I natt var jag på utflykt med Malin. Ute med bil och när jag skulle passera hennes bil på ett trångt ställe så gick sidan på bilen ihop med hennes. 
Sen skulle vi ut och rida, hennes specialsko med järn under, vad annars? Hon är ju hovslagare, gick sönder. Hela sulan lossnade. Vi åkte snabbt till min lägenhet för att hämta ett par kängor åt henne att rida i. 
Väl framme hade det varit inbrott. En rätt stor lägenhet med högt till tak och massa gamla inredningsdetaljer i mörkt trä. Inget var stulet men det var tillstökat i vardagsrummet. Nåt kök tror jag inte fanns. Lite känslan av medelhavsboende. Vita kalkade väggar, högt till tak och inredning på väggar med trästavar och saker i trä. 
Om vi kom ut på nån ridtur vet jag inte. Jag vaknade mitt i.

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0