I tunga perioder

Alla har dem, tunga perioder. Händelser som river upp ens inte eller en period som bara lägger en tung, mörk filt över axlarna.

Min kommer snart, november! Då blir allt lite som att alltid gå med leriga stövlar. Tungt. Tråkigt. 

Man behöver ett sätt att hantera dem. En känd bildlärare skrev nyligen några rader om psykisk ohälsa och möjlighet  att uttrycka  kreativitet och känslor i bilder. Om minskad undervisning i bild.

Jag insåg när jag läste det att mitt målande och ritande ofta kommer i lite tyngre perioder. Kanske är det ett andningshål, kanske är det ett sätt att visa och få syn på känslan?

Oavsett, vi måste värna om bilderna, skapandet och kreativiteten. När vi tappar det, tappar vi ett språk.

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0