Backa upp och stötta

Att backa upp och stötta sina barn är så viktigt! Ge dem möjligheten att hitta sitt kall.

Jesper tränar karate i Kristinehamn och Jonathan spelar fotbollen i Storfors. Det krockar och jag räcker inte till. Micke jobbar kväll. Jag trollar med knäna, middagen blir lite sen och det går. Det är en skön känsla.

Jag minns själv hur uppbackad jag alltid varit. Pappa som väntat så många timmar på stallparkeringar, mamma som alltid hade maten klar när man kom från stallet vrålhungrig.

Jag minns övningskörning med både bil och motorcykel. Timmar av tålamod.

Hur jag alltid kunnat lämna hundar när jag jobbat eller inte kunnat ha med dem. 

De "hämtade" hem mig från Gotland.

Fortfarande ställer de upp. Alltid! De är min bergvägg, att luta sig mot.

(null)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0