Aldrig mer...

Skandalrubiker är inget för mig. Klickar sällan in på dem. Tv-program som bara presenterar en sida av två mynt går bort. Jag skulle aldrig döma någon för beslut den tagit om de inte är fullkomligt oetiska eller olagliga. Jag tror att vde allra flesta människor är kapabel att ta egna kloka beslut utifrån sin situation.

Däremot är jag glad att när jag ser rubriker om hur kyckling drivs fram och om danskt fläskkött eller om hur nötkött tas fram i andra länder att jag inte äter kött. Det är en helt personlig åsikt. 

Jag tror på ett öppet svenskt landskap och att djur behövs för det. Jag tror på svensk djurhållning och både mjölk och ägg ingår i min kost.

Jag mår däremot nästan illa när jag ser hur det då och då brister och då känns bönor, rotfrukter och grönsaker som mitt egna, sköna val.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0