Våga fråga

Utvecklingen i vårt samhälle utvecklas åt ett håll jag inte gillar. Alla män är inte snälla…

Jag vet inte om min utbildning i mäns våld mot kvinnor öppnat mina ögon eller om det ökar. Kanske är det spår av pandemin jag ser.

Detta är allas ansvar. Vi måste lägga oss i osunda relationer. Jag tror att det måste bli "pratbart". Vi måste våga fråga.

Hur är det?
Har du gjort dig illa?
Var har du varit på sistone? Jag har saknat dig!
Vad har hänt?
Behöver du hjälp?

Vi måste också stå kvar som stöd när det sedan blir stormigt, för det blir det. Medmänsklighet och omtanke. Det är väl inte så svårt egentligen.

(null)


Jag har just nu ett stort blåmärke. Stenskott efter gräsklipparen. Gjorde för jäkla ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0