Det finns en häst

Det finns en häst som korsat min väg många gånger nu. Undra om det är meningen…

Första gången var när hon var föl. Det passade inte riktigt att köpa häst då. 

Andra gången var för något år sedan. Jag vimsade och vacklade i mitt beslut. Bestämde mig för att köpa och då dök en annan köpare upp före mig.

Nu är hon till salu igen. Lite äldre, lite dyrare. Dräktig. Jag vacklar och vimsar. Det finns som alltid plus och minus. Hur ska man veta vad som är rätt beslut? Hur ska man veta om man hinner och orkar… Jag bestämde mig för att åka och titta på henne. 

I mitt vimsande kom meddelandet att hästen ändå blir kvar i familjen och jag känner bara att det var rätt skönt.  

Det ska nog vara jag och Ala. Ala och jag! 

(null)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0