Livet möblerar om

Stina Wollter, underbar människa det lilla jag känner till. Jag har aldrig träffat henne, kommer troligen inte göra det men skulle gärna. 

I sitt vinterprat pratade hon om viktiga händelser i livet som att livet möblerar om. Hon pratade om sina ommöbleringar. Jag funderade vidare på mina.

Att få barn är lätt det största. Utan tvekan. Snacka om att livet vänder, får en ny mening. Det var ju en högst efterlängtad ommöblering. Det finns ju såna man inte väljer också. Livskriser, när man tvingas ner i svarta hål. En sån har jag haft. När det jag trodde på rämnade och livet gick från att levas till att överlevas. 

Det är ett tag sedan nu,  Jag minns inte hur många år, tre kanske. Det lämnade spår jag kommer bära resten av livet. Erfarenheter om mig själv som var både viktiga och dyra. Det kostade massor men lärde mig många viktiga saker om mig själv. Jag är minst så stark som jag trodde och mitt skyddsnät är tätt. Jag kommer från och med då alltid se till att jag står på mina egna ben. Trygg och skön känsla. 

Bilden är min, tagen vid ett bröllop. Jag gillar den. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0