Drömmar

I går natt var jag med och befolkade en ny planet. Allt från rymdfärjan, till landning till ny planet.
 
Allt började med att alla skaulle förbereda ostmackor inför resan. En av killarna från gymmet var där och han hade fixat en hel trave med ostmackor på typ Lingongrova. Jag tycker det brödet är rätt äckligt. Han hade svept in hela traven i aluminiumfolie och tappade allt. Det var ostmackor överallt.
 
När vi sen skulle åka så var rymdfärjan som ett flygplan. Det var nedsläckt och flera av de som var med satt fastspända med bältet och sov. Jag upplevde tygndlöshet här. Det var så coolt. Jag minns känslan väl. 
 
Väl framme så fanns det redan människor på plats. De var från olika länder och huset vi skulle bo i var som en liten omodern sommarstuga med lågt till tak, mörk inredning och ruffig känsla. I en del av huset satt ryssar och spelade kort runt ett runt, mörkt träbord. Jag minns att de skrattade, men kunde inte avgöra om det var åt mig eller åt det de sa.
 
Jag fick min säng tilldelad och det var som en klädd pinnstol man kunde bädda ut. Jättesmal. Huset hade också en del med havsutsikt, men för att komma dit fick man nästan krypa. Taket var av gammal dammig torv och om man petade på den så regnade det ner damm och skräp. Fönstren var låga källarfönster men utsikten magisk.
 
På planeten fanns också lejonliknande djur, fast så stora som i Alas storlek. De var man tvungen att skjuta för de var farliga. De sköts med två skott i pannan och det kom ett tjugotal per dag som man var tvungen att skjuta.
 
Undra varifrån detta kommer? Märkligt var det men känslan av tyngdlöshet, den tar jag med mig länge.
 
Sunrise, Utrymme, Yttre Rymden, Klot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0