Kosttillskott

Jag är verkligen inte mycket för piller och tabletter. Jag tar knappat en Alvedon om jag kanske egentligen borde... Idag fick bli ett undantag. Fy vilken träningsvärk jag har...
 
Numera däremot äter jag lite kosttillskott. Jag fick för inte så länge sedan magnesiumbrist. Inte helt ovanligt bland de som tränar och svettas mycket. Man fyller ju liksom oftast bara på med vatten och det man svettas ut innehåller ju betydligt mer än bara vatten.
 
Det yttrade sig i obehagliga krypningar i kroppen, mest bwnen.. Man kunde helt enkelt inte vara stilla. Myror i brallan de luxe. Det var Susanne som kopplade ihop känsla med orsak. 
 
Nu äter jag minst en kapsel om dagen och de dagar jag tränar två eller tre. Jag petar i mig vitamin B12 också. Bra när man inte äter kött. Efter ett riktigt svettigt pass fyller jag på med vätskeersättning. Tips från en bekant på gymmet det med. 
 
Ser ut lite som tillbaka på ruta ett, när morgonen var full av smärtstillande, antiinflammatoriskt, kortison, kalk och cellgifter. Jag är bara så galet glad att jag inte behöver det mer. Jag tror nästan jag är frisk från min växtvärk numera.


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0