Sjukvård eller friskvård?

Jag tror det hände i årsskiftet ungefär. Jag valde en annan väg, en väg med vegetarisk mat och ganska hård träning. Det var nog ungefär då det vände också. Kanske strax efter.
 
Jag har mindre trassel med min reumatism (som jag på något sätt aldrig kommer erkänna att jag har). Jag mår så galet mycket bättre. Ledvärk har blivit träningsvärk och soffhäng har blivit rastlöshet och endorfinabstinens.
 
Jag gick från sjukvård med många recept, nedsatt arbetsförmåga i perioder och ömma leder till gymbesök tre, fyra gånger i veckan. Vikter i hantlar och på skivstång, svettiga träningskläder, häftig andhämtning, maxpuls och massor av endorfiner. Det har tagit en del pannben, många, många svordomar och lite blod och massor av svett. 
 
Pannben hade jag nog innan, kanske är det just lite jävlar anamma som krävs för att göra den resan. Många hade nog valt den enkla vägen, ligga hemma under täcket, stackars mig. Jag är glad att jag valde min väg. Den har uppförs- och nerförsbackar, den svänger och ringlar sig, den har långa raksträckor och den är både smal och bred och den är så mycket bättre och roligare. 
 
Vägen, Balkar, Sökväg, Skog, Natur, Tystnad, Lugn
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra Bäckman

Tycker du är fantastiskt duktig. Det är verkligen inte det lättaste, det vet jag som typ slutade träna vid utmattningarna, att ta mig dit igen har varit tufft. Nu däremot är jag tillbaka, sakta pga fibron, men tillbaka 👍 snart kommer jag bo där 👍👍👍

2019-09-30 @ 06:51:03
URL: http://sandifighter.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0