Klickade runt lite...

Vi har funderat på en kryssning i sommar. Helsingfors låg bra till hands. Jag har varit där en gång. Vi skulle över med en flytt och jag sommarjobbade. Jag körde en b-korts lastbil och Micke en stor. 
 
När vi skulle av så var det Micke som körde först och jag låg bakom. Det finns många trafikljus i Helsingfors och jag tror alla hann slå om till rött precis när Micke passerat. Jag körde ändå, tappa bort honom i en storstad med lastbil kändes rätt dumt. 
 
På söndag ska jag inte köra lastbil. Jag ska gå runt och ha det bra. Besöka bergskyrkan, kanske Sealife, äta någon god lunch med en öl till.
 
När resan skulle bokas så var jag inne och klickade runt lite här och där. Jag kikade på en kryssning till Visby. Det var tur att jag inte valde den. De hade inte kommit i land eftersom det blåste för mycket.
 
Jag sökte på Helsingfors och klickade i alla möjliga svindyra lyxyhytter och vips så stod ett bokningsnumner där...
 
Ojsan, ingen barnvakt, ingen hundvakt, ingen hus- och hästvakt, ingen aning om Micke skulle jobba. Allt fixade sig och vår åker idag. Eva bor här med katter och hästar, mamma och pappa tar hand om ungarna och hunden och Micke kunde ta ledigt.
 
Mot Helsingfors med boende i lyxhytt visst. Ska bli så skönt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0