Man är inte stolt över allt man gjort...

Jag och min bror hade en talang när vi var små. Panga fönsterrutor. Jag känner ingen som krossat så många som vi gjort. Jag ska guida er genom de olika rutorna och hur det gick till. Det kan hända att minnet sviker mig och att detta inlägg kan komma att behöva uppdateras. Hur var det mamma och pappa? Har vi någon mer ruta på vårt samvete?

1. Rutan i altandörren. Jag retades med min bror, han kastade en sked efter mig och PANG så hade vi en snygg ros i nederkant på altandörrsrutan.

2. Rutan till mitt fönster. Påsk och nedanför mitt fönster på garagenedfarten stod brorsan med en påsksmäll. Jag hade fönstret öppet och skulle se hur högt han kunde kasta. Han tände på den, kastade och PANG så small både påsksmällen och rutan.

3. Köksfönstret. Vinter, snöboll. PANG! Den klarade jag helt på egen hand.

4. Badrumsfönstret uppe. Jag skulle öppna fönstret, det var blåsigt och PANG så hade vinden tagit tag i fönstret som jag tappade.

5. Nu kanske jag minns fel, men en drivbänk och en lillebror som provgick. PANG!

6. Jag tror att vi fixade en ruta i växthuset med fotboll också. PANG!

Jag minns också att mamma och pappa varje gång suckade lättat över att den STORA vardagsrumsrutan klarade sig. Den är STOR på riktigt. Fast, den har allt gått i kras den med men det var inte jag och brorsan. Det var en ormvråk och ena glaset av två sprack. Vråken klarade sig med en blåtira och det finns ännu klomärken i glaset i den inre rutan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0