Måndag igen snart

Jag har alltid haft svårt att stänga ner när det är sommarlov. Jag smygjobbar och det tar minst en vecka innan jag kopplat av. Så var det inte i år. Jag hängde av mig nycklarna till skolan och sen tog jag lov, nästan i alla fall.
 
Sen har jag alltid kopplat på en eller ett par veckor innan skolstart. Så är det inte i år. Nu, idag har jag smygbörjat lite, men bara med det som är kul.
 
Jag gör Peekar, det är små minilektioner om något spännande eller intressant. Ungarna älskar det. En klurig ledtråd en vecka innan. En kort Powerpoint om något, gärna med en filmsnutt till. Sen får de en bild och till den några meningar att skriva av.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0