Kloka människor

Jag träffade förut idag en sån där klok familj, men så där bra tankar. Vi pratade kort om att man aldrig vet hur framtiden ser ut, att det inte finns något facit. Det där var jag tvungen att fundera vidare på.

Tänk om det alltid fanns ett facit, att man alltid visste vad som skulle bli. Vad mycket man skulle missa, vad många alternativ man aldrig ens skulle öppna för att se. Jädrar vad glad jag är att man aldrig vet vad som lurar runt hörnet och aldrig vet vad som kommer att bli för fy vad smal stigen man färdas på skulle vara då.

Jag har ju börjat se resan som en del av målet, vägen dit betyder något. Det är bara en av alla de nya saker jag är tacksam för att jag nu kan och klarar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0