Vissa dagar

Att vara lärare innebär att man oftast inte ens hinner gå på toa under dagen. Det är minst sagt fullt ös, men sen, då och då kommer det en dag där man faktiskt upplever helt tvärtom.
 
Det är slitsamt att alltid ha fullt ös men oj så kul också.  Jag tror att just fullt ös gör att jag sitter där varje fredag och funderar på hur fasen det kan vara fredag redan. Att vara lärare innebär också att man får ta del av barns liv, man lär dem saker och de förstår, man är både älskad och hatad, man sätter gränser, tar tusen snabba beslut varje dag, man upptäcker att vi tänker olika och gör på olika vis. Man lägger varje dag märke till hur olika vi är och det är fantastiskt. Man lyssnar, man plåstrar om, man tröstar och man lugnar och förklarar och förklarar om. Man berättar och delger, man planerar och funderar, analyserar och reflekterar. Det här är bara en liten del av mitt jobb, och jag älskar det!
 
Här var det inplanerad fri utelek med förskoleklass och jag kände mig mest överflödig, medan de hade fullt upp. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0