Svarta hål

Min kollega Elin var tillsammans med några andra iväg på två inspirationsdagar i Stockholm och där hade de lyssnat på Eva Funck. Hon som var med i Björnes magasin. Jag gillar henne, full av energi och bra på att förklara på barns vis. Det händer ofta att jag använder hennes program i klassrummet.
 
Hon har visst dyslexi, det var nytt. Hon hade pratat om den i Stockholm och hur hon som liten förstått att hon var lite annorlunda. Hon hade såklart haft det tufft också. Hon hade under sin uppväxt trott att hon hade ett svart hål i sim hjärna som slukade viktiga saker så som bokstäver.
 
Det är ju så det är, jag har också ett svart hål. Mitt svarta hål slukar andra saker, ord när man behöver dem, saker man måste komma ihåg. Rätt coolt om man tänker så på det. Det skulle ju onekligen förklara en del också. :)
 
Sen varierar mitt hål i storlek tror jag, eller kansne intensitet. Just mer jag har huvudet, ju mer slukar det.
 
 
Bilden är för övrigt ett riktigt svart hål. Det första man fotograferat. Coolt det med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0