Mer och mer

Vegetariskt, det blir mer och mer så. Jag hittar nya, goda rätter, äter mer och mer grönt. Egentligen finns bara ett skäl, jag tycker det är godare.
 
Det finns fortfarande en del köttprodukter jag inte vill vara utan. Bacon är en, kyckling och kokt skinka är andra. Jag väljer gärna qourn, det är gott. Tallriken består till större och större del av grönsaker. Jag älskar avokado, tomater och salladsärtor. Bönor är gott, soltorkad tomat och oliver, svamp är en favorit. Ruccola med råa skivade morötter... Mmm....
 
Ungarna börjar också få upp ögonen för vegetariskt. De gillar quorn och grönsaker. Morot- och kesolasagne skattar de högt.
 
I helgen som gick var det mycket vegetariskt för min del. Risotto på Karl Johansvamp, pastasås med tomat och så liksom ramlar det på.
 
Jag kom på häromdagen också att mina slitna, kassa leder faktiskt mår prima nu, Det var längesen jag hade ett skov. De säger att vegetarisk kost kan hjälpa till och jag tror ta mig tusan att det kanske haft effekt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0