"Visst finns där mål och mening med vår färd"

I sommar ska jag gå 10 000 steg varje dag, det är bara så. Undantag kommer att komma, men målet är 10 000 steg om dagen och jag hoppas kunna öka med 1000 steg för varje ny månad.

Lilla svängen är en bra början, några tillfällen om dagen. Saffran är med. Trevlig runda med en blandning av skogsstig, mindre grusvägar och en kort bit asfalt. Går man den "långa" vägen är det ungefär två och en halv kilometer.

Rundan i sig bjuder på en del natur och djur. Det bor en ekorre vid udden, vi har en råbock som uppehåller sig runtomkring oss, hägern kan man få se om man har tur och har man riktig tur kan man se havsörn. Ibland får man nöja sig med spåren efter honom. Jag tror det kan vara vad som syns på bilden, men man vet ju aldrig...

Jag tänkte dela en bild om dagen från våra 10 000-stegrundor på Instagram. Vill man följa med där letar man reda på marion_j_b eller så söker man på taggen 10000steg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0