40 p och AB-premierad

Det var tidigt i morse som vi lastade Ala och efter ett tag Froste, satte oss i bilarna och rullade mot Arvika travbana.
 
Där körde jag ett mer än godkänt bruksprov med Ala och Froste i snöret. Det gick så långt mycket bättre än jag vågat hoppas på. Hon är en klippa den där hästen.
 
Jag visade också Ala och fick följande kritik:
 
Typ: Rastypisk av mindre format, feminin. 8
Huvud, hals och bål: Vackert huvud, bra bog och djup, välformat kors, stark överlinje. 8 p.
Extremiteter och röreslernas korrekthet: Välbenad, relativt korrekt. 8 p.
Rörelsemekanik i skritt: naturlig avspänd skritt. 8 p.
Rörelsemekanik i trav: Lätt, rörlig trav. 8 p
Totalt 40 p och sambokförd med AB.
 
Froste gick luften ur och han skrapade ihop 37 p vilket jag är jättenöjd med. Han har skött sig bättre än man kan förvänta av en lite fölunge som aldrig varit utanför gården. 
 
Sen finns det tre personer som gjorde idag möjligt. Tack Eva, Malin och Micke. När ni står där bakom min rygg, trygga, beredda och lugna, då klarar jag allt.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0