Kan själv!

Det enda jag inte hade koll på var om det var däck med eller utan rotationsriktning, och det var som jag trodde. De hade ingen. När man blir själv är det plötsligt mycket vardagspraktiskt man visst måste hantera själv, byta däck är väl ingen konst, men tillsammans med en trädgård, ett hus, två barn, en middag om dagen att fixa, tvätt, förskole- och skolväska att packa, handla, ett stall som ska funka, läxor som ska läsas och så fortsätter det... Från en familj med två vuxna som kan ta ansvar till att stå ensam med ALLT! Ni fattar va? I allt detta jobbar jag dessutom heltid. Vi får se om kroppen håller...

Jag kan själv, det mesta men fasen vad skönt det är med vänner som hör av sig och hjälper till och en bergvägg att luta sig mot. Det är också nu man kan skilja agnarna från vetet, vem finns där och vem finns inte där. Vem hjälper till och vem gör det inte... Man lär sig mycket om sig själv och minst lika mycket om sina vänner och de man har runt sig.



Någon jag tycker mycket om och bryr mig mycket om sa för någon vecka sedan när tårarna rann att ensam är inte stark. Du hade rätt. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0