Rymden

Vi läser om rymden i skolan nu som ett projekt. Häromkvällen när jag var på kvällspromme gick jag som vanligt och kollade med uppåt än framåt. Det är rätt svindlande, är det oändligt? Vad finns i andra solsystem? Finns det liv i någon form någon annanstans? Finns det i vår galax, eller måste vi bortanför den? Hur kan det expandera? Vad finns utanför?
 
Svarta hål, nebulosor, big bang och andra solsystem...
 
Lilla jag liksom... Vad betyder jag, mitt liv och min vardag? Jag gör troligen ingen skillnad alls i det perspektivet. Om jag ens överhuvudtaget märks...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Djupt...

Svar: Väl värt att fundera över en sen kväll...
Marion J-B

2013-10-01 @ 10:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0