Det värsta jag vet...

Jag är glad för det mesta tror jag, tycker livet är rätt kul. Har få saker jag ogillar men det finns en sak jag fullkomligt avskyr och det är när folk ljuger för mig. Hellre en sanning, den må vara obehaglig att leverera, men ljug aldrig för mig. 
 
Jag uppskattar en obekväm sanning, inte först kanske, men alternativet att ljuga kommer alltid gå bort.
 
Jag ljuger ibland jag med, i klassrummet varje gång någon elev gissar på det vi kallas peek of the week. Då ljuger jag som en häst travar, visar inte om de gissat rätt, tänker "fel" saker högt, men det är liksom en del av hela grejen. Att de inte ska vara säkra utan fortsätta gissa, spekulera och fundera. Vara nyfikna.
 
Det finns andra tillfällen också, men de är valda med omsorg och det handlar aldrig om att undvika sanningar.
 
Så nu vet ni, ljug aldrig för mig. Att bry sig om är att säga som det är.
 
 
 Hmm... Jag tror jag måste ändra lite. det absolut värsta jag vet är risgrynsgröt och att bli ljugen för.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0