Pigg ponny eller förståndig häst

Hon är en på miljonen. Världens bästa!
 
I lördags tolkade vi, hon har aldrig dragit pulka innan men mycket annat så dra visste jag att hon kunde. Vi kopplade på en baksele som vi vände på, två linor och en martingal som fick dubbel funktion, hålla upp "bröstan" med ringen och som säkerhet ifall lilla loppan skulle blir för pigg. 
 
På med kläder, hjällm och ut. Micke foick provåka först. Vi insåg ganska snabbt att pulka var svårstyrt och bytte till snömadrass. På med Jonathan och en vända till. "Kan jag fatta galopp?", och det kunde jag. Pigga ponnyn drog ansvarsfullt, stadigt och utan att ligga på för mycket. Uppe i backen kopplade vi loss linorna och jag skrittade ner. Pigga, ansvarfulla ponnyn var som bortblåst, nu kastades det men huvudet, frustades och trippades nerför.
 
På med linorna och nästa unge, lugnt och balanserat. "Kan jag galoppera?" och det gick fint. Lugnt och balanserat, duktig ponny. Nedför kom den pigga, nöjda, glada ponnyn igen som frustade och kastade med huvudet.
 
Fyra vändor blev det och den sista med bara ungar bakom, i galopp. Vem som var gladast? Inte en aning, vi får nog dela på det, jag, Ala, Micke och barnen. Så roligt och "Kan vi göra det hör imorgon också mamma?"
 
 
En kort filmsnutt ligger på Instagram, och om du klickar HÄR!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0