Den hästen!

I går var vi till hovslagaren jag och Ala. Hon har nog saknat att göra något ett tag nu och när hon förstod att vi skulle ut och åka kom öronen fram och sen ångade hon på transporten och jag gick mer eller mindre efter....
 
Snacka om klok och lättlastad häst. Lika snäll, lika pigg och lika underbar varje dag!
 
 
Tänker man lite mer på det där, det lättlastade, det pigga och glada, hästen som beter sig bra oavsett plats vi besöker (i alla fall numera), hästen som väcker uppmärksamhet och som veterinärer, hovslagare, intruktörer och andra säger är så snäll och väluppfostrad så tror jag att jag måste bli lite stolt också. Det är ju jag som gjort henne så. Hon är förvisso en bra grund, men det är bara början. En bra grund betyder inte en bra häst.
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Sant, men utan en bra grund kan det vara mycket svårare, eller kanske omöjligt. Båda behövs.

2018-01-05 @ 09:39:20
URL: http://www.stuterikry.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0