En annorlunda lördag

Vi pysslade som mest här hemma när det började lukta rök. Micke hade varit hos bina så jag trodde det var biröken som luktade men det var det inte. Det kom från skogen och det blev mer tydligt och stickigare i näsan när vi gick rakt upp mot Figge och Los torp. Vi kunde se tunna ridåer av rök också.


Det verkade komma från skogen och jag ringde 112. 

Efter en tur med fyra brandmän och en släckbil på mina små galoppvägar kunde vi konstatera att jo, det luktade rök men gick omöjligt att lokalisera. Så, så kan man göra en lördag. Åka brandbil och göra ungarna gröna av avund.

Tillsist fick vi ge upp. Jag lovade dem att åka på spaning efter några timmar och det gjorde vi. Spaning och svamptur. Det ena gick bättre, för svamp hittade vi, men ingen röklukt eller något annat som skvallrade om någon brand.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0