Vab

Det är en sån dag idag. Jesper hostar och snorar. VAB känns alltid rätt bra på morgonen, man kan sova lite längre. Det känns skönt på frukosten, en kaffe utan stress. Några timmar in på förmiddagen börjar det, RASTLÖS! Vad ska jag göra, vad borde jag göra och vad skulle jag gjort på jobbet... 


Jag tycker det är skitjobbigt att vara hemma med sjuka barn. Får både mycket och ingenting gjort, vandrar omkring, gör något litet här och något litet där...

Idag har jag en plan, jag ska sätta betygen i bild. Ta en promenad med hunden, tvätta lite, kika över adventgrejorna... 

Vi går väl se hur det går.


Just nu, med kaffekoppen, ljusen och lite lätt nyvaken är det fortfarande rätt skönt. Erfarenheten säger att känslan snart är utbytt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0