Söta ord

Jag har flera favoritord, både på svenska och andra språk. Tänkte dela med mig av några.
Snuggle på engelska, bara för att det låter så där mysigt.
Snusa på svenska, inte ordet för att stoppa något brunt under läppen utan ordet för att andas. Att snusa behöver man inte tänka på och det hörs bara om man är nära, helst riktigt nära och med någon man tycker mycket om.
Rumpetroll på norska, ordet för grodyngel. Jag gillar inte grodyngel något extra sådär, men ordet är så sött.
Lurvigt på svenska, när det står för bara bra saker som hundtassar, gosiga filtar inte för mögel på en tomat eller så.

Mögel på en tomat får för övrigt stå för bilden i inlägget. Kan vara förjäkla snyggt det med.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fudge är mitt ord. 😃 // A-K

2017-05-20 @ 09:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0