Yrke: Allkonstnär

Lärare är människor som typ kan nästan allt. De kan lära barn läsa och skriva och räkna. De plåstrar om skråmor och tröstar. De kan lite om mycket, man liksom lär sig saker hela tiden. Det finns dock en sak jag aldrig lär mig. Min hjärna är inte skapt att tänka så. Schemaläggning. Lägga ett bara utifrån sig själv går bra, men när det kommer in byten med andra lärare, olika timplaner, rastvaktscheman och att man måste anpassa sig. Flytta en position här och det ger effekter över allt. Jag kan det inte, jag tycker det är skitsvårt. Då är det jäkligt skönt att lägga schema med någon annan. Någon som kan tänka utifrån olika perspektiv på samma gång, för det är just det jag inte kan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0