Långsamt leder också någonstans

Vi har nu ägt vårt hus i tio år och en dag. Vi har byggt och grejat mest utomhus. Det har bilvit ett stall, en ny stor altan, ett vindskydd till hästarna, vi har målat nästan hela huset och det som bara var en rabatt har blivit en trädgård.

Inomhus har det hänt mindre. Köket tapetserade vi om först. Från fläckigt gult till blårandigt, breda härliga ränder från golv till tak. Sen tog vi vårt sovrum som blev blått. Ungarnas lekrum målade jag om när Micke var i Stockholm och fiskade, beige. Vardagsrummet som jag är galet nöjd med fixade vi under midsommarhelgen. En svindyr snygg tapet med liggande slitna brädor och sen grått i resten av rummet. Galet nöjd! Nu, under nyår tapetserade vi om ungarnas sovrum och delade av det till två delar med hjälp av en hylla. Blev hur bra som helst, en stor pyssel- och målarhörna fick vi också till. Passar bra för oj vad de ritar hela tiden. Det är inte helt klart ännu, men på god väg. Det fattas lite saker och det ska vi fixa idag.



Det tycks vara storhelger som är våra fixa-helger. Jag frågade lite sådär om det är i påsk vi ska ta trappan upp och hallen nere med Micke sa att då är vi ju sjuka och just det, så är det ju. Är vi inte sjuka kanske vi rent av målar där. Nu måste jag nog klura på vad det ska vara för färg där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0