En värld av ljud

Det händer mycket i en kris. Man utvecklas, växer, lär sig om sig själv. Jag står i dag här som mycket rakare, mer säker på mig själv, mer säker på vad jag vill och varför. Jag har lärt mig att sätta mig själv lite längre fram, lyssna mer på mig och mindre på vad andra tycker. Någon sa att det är mer "bett" mig nu och det är nog sant. Jag är vassare, säger oftare vad jag tycker. Jag tar tag i obekväma saker, tar tjuren vid hornen men en gång. Står för de beslut jag tagit. Jag gillar den nya mig. Alla gör säkert inte det, jag är nog inte lika bekväm. Jag står helt enkelt upp mer för mig själv. Skön känsla. Jag tänker inte ge mig in i något bara för att man borde. Det är mitt liv och över det bestämmer jag. Jag ser allt klarare, både mig själv och andra.

Jag lever också i en värld av ljud nu. Jag har hittat tillbaks till en gammal vän. Välkommen tillbaks i mitt liv Martin Stenmarck, jag hade saknat dig. Högt ska det vara, en värld där man känner basdunken i bröstkorgen, där det spritter lite i benen och där man kan sjunga högt med utan att man hör det. Däremot förstod jag att andra också hör det häromdagen, ända ner till sjön hörs jag visst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0