Känner du mig väl?

Om du är en av de som känner mig väl, då kommer du le nu på ett sätt som alla andra inte kommer göra. Jag log inte!

Tänk dig en steghylla, impulsköpt såklart! För smal, såklart! Snabbt fixa nya, bredare hyllplan, lite snabbt, inte något mäta här inte. Byta ut de hyllplan som var mot nya, vita, breda. Enkelt.

Tänk nu garage, arbetsbänk där jag inte hittar Ala om hon stod där. Tänk, det fixar jag snabbt och enkelt. Tjoff, tjoff, några varv med skruvdragaren, klart!



Tänk nu steghylla med lite udda vinklar, tänk möbelskruv som man borrar hål för, skruvar i och sen fäster hyllskruven i. Tänk millimeter-fucking-passning. Tänk tålamod slut och tänk en Marion i detta. Jag gick därifrån, mer än en gång. Micke gick ganska tidigt. Skruvade ihop skiten för att sen konstatera att NÄ! fan, det gick inte.

Jag tänkte ett varv till, muttrade över hylljäveln. Tänkte att jag eldar upp skiten! Skruvade isär helvetet, gick därifrån. Tog en öl!



Tänkte ett varv till, ropade på Micke. "Var är lasermåttet?" "Har vi några självborrade skruvjävlar som inte har för liten skalle?" En mille-fucking-meter hit, en mille-fucking-meter dit! Borra några hål, skruva i skruven, sätta ihop ena sidan och sen andra. De fyra sista drog jag rakt i.

Det är inte klart ännu, men med ett lite bredare hyllplan kommer det bli kanon. Tack gode Gud för att jag tog en öl och förlåt för alla fula, fula ord.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0