Att döma andra

Man lär sig mycket om livet och om sig själv på en sån resa som jag gjort nyligen. Nu är jag tacksam att jag fick den, jag är mycket mer nu än jag var innan. Mycket mer, och det är skönt. En god vän sa häromdagen att jag har en bättre hållning nu, det ligger det nog någonting i. Jag har också insett att jag mer sällan dömer andra. Hur ska man kunna veta vad de känner, varför de gör som de gör och på vilka grunder deras beslut vilar? Jag kan tycka saker om andra, andras sätt och andras värderingar och beslut men jag har verkligen inget behov av att tala om det för dem. Inte för nån annan heller för den delen. Varför ska men egentligen göra det, jag kan ju ändå inte se hela bilden. Den insikten ger mig en känsla av att vara fri jag nog aldrig haft innan. Den är värd massor, långt mer än jag tror att någon kan ana. Den och känslan av att inte vilja tala om vad jag tycker och varför, de är värda massor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0