Livet... Här och nu.

Ibland händer det saker man inte råder över, men som man ändå måste ta ställning i och hantera. Jävligt jobbiga saker. Jag vet just nu, idag, lite mer om vem jag är, Jag vet att jag är stark, jag vet vad jag klarar och det var mer än jag trodde. Jag vet att jag faktiskt är den där raka, modiga, urstarka jag trodde jag var och lite till. Jag vet att jag fortfarande inte tar någon skit jag inte förtjänar. Jag vet mina gränser och jag är mycket medveten om vad jag tycker och varför.

Jag vet vilka i min omgivning som finns där när jag behöver dem. Jag är lyckligt lottad, för det är många. Jag är idag säkrare på vad jag vill och var jag står, säkrare på vad jag förväntar mig av mina närmaste. Jag har tänkt och tänkt, haft vänner att tänka med som hjälp till att reda i alla tankar. Jag har stått upp för det jag tror på, om och om igen. Jag är glad att jag är den jag är och stolt över den jag formats till och blivit. Jag tror det är så man kan sammanfatta en riktigt god självkänsla och ett starkt självförtroende. Jag är jag, stark, trygg och ärlig.

Vad som egentligen står mellan alla rader är det inte så många som vet, men jag och Micke ska bo isär ett tag. Han mår inte så bra och jag kan inte ta hand om honom. Han har saker han behöver reda ut och rätta till. Jag kommer bo här hemma i Wiviken med barnen. Han kommer bo tillfälligt i Kristinehamn. Vi kommer med all säkerhet träffas och göra saker tillsammans med barnen. Vi kommer med all säkerhet träffas här hemma, men det har varit ett tungt år och jag behöver få andas lite på egen hand. Det kommer bli tomt, det kommer bli tufft och jag hoppas att det kommer bli bra.



Nu är det här, jag andas, blir kvar och andas igen. Häst är verkligen bäst, på många vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0