Tre fölungar

Jag vet inte om jag är mycket till uppfödare i fjordhästbranchen. Tre föl har jag tagit fram. Jag har verkligen inga planer på att göra detta annat än i min egen takt och om jag har lust.
Ljossa, min gamla häst ville jag så gärna ha ett stoföl efter. Man vet ju att de inte lever för evigt. jag skickade henne till Örebro och fick efter Dalar en fin liten hingst. Ljulius, han springer nu på de evigt gröna ängarna, sida vid sida med Ljossa kanske. Han var det allra första fölet jag födde upp. Jag sålde honom som fölunge.

Efter Ljulius ville jag såklart fortfarande ha ett stoföl så vi åkte hela långa vägen till Skåne och Ljossa fick träffa Temperament. Det resulterade i ännu en hingst, Ljass. Ljass bor numera norrut och funkar som lite allt-i-allo på en liten gård med ekologisk odling. han ser ut att ha det så bra man bara kan och det gör mig glad. Ljass sålde jag när han var tre år.

Ljossa fick några år efter Ljass föddes springa vidare till de där ängarna som alltid är gröna och jag var en kort period hästlös. Sen köpte jag Ala och hon fick förra året ett föl efter Arkad Frö, en hingst såklart.. Vem kunde ens tro något annat. Atle blev det och han sålde jag till Uppsalatrakten där han är en högst uppskattad ettåring idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0