Hemjord

Om man var medlem i Lärarförbundet i Storfors vid jul fick man ett presentkort i julklapp. Det kunde man lösa in i en liten butik som heter Hemjord i Kristinehamn. Keramiksaker, jättefina! Jag var där igår, det fanns mängder med fina saker och jag fastnade till sist för en lampskärm. Vit med röda hjärtan på. I mitt sökande hittade jag också fina keramikhundar i fönstret. Där fanns också en katt, lite udda sådär med liksom päls på. Röd, jättefin. Nyfiken på både hur den kändes och vad de skulle kosta tog jag i den. Ni vet, lite försiktigt, den skilde sig ju en del från det andra och hur det skulle kännas visste jag ju inte, hårt eller mjukt, jag provade med typ med en fingertopp. Jag blev rätt förvånad när det med ett "prt" reste sig och vände sig om. Jättefin och hur kelig som helst. Fast inte i keramik, verkligen inte i keramik.Ingen prislapp hade den heller så den var nog inte till salu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0