Städade och fann...

Jag städade ur en låda och hittade en bild. Den allra sista på min gamla, fina Ljossa. Här står vi med veterinär och det är bara några timmar innan hon står på transport och vi är på väg till ATG-kliniken i Karlstad. Dagen därpå fick hon vandra vidare, utan mig...
 
Det är en slump att bilden blev till, min pappa och en vän till honom, Alf, kom förbi. Av en slump hade han kameran med. Jag kan inte påstå att jag gillar bilden, men jag är glad att den finns. Det har gått ganska många år, tomrummet är mindre. 
 
Numera kan jag tänka på henne utan en klump i halsen. Hennes luggtofs hänger i sadelkammaren och jag kan minnas henne med ett glatt hjärta. Tack för att hon fick finnas i mitt liv.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0