2014

Januari
Ingen snö att tala om just förrän i slutet av januari. Mycket utelekar efter jobbet men barnen. Ala dräktig och pigg. Jag red ut och fick gå hem. Blå toner på baken, som satt kvar länge och fick regnbågens alla färger. Micke började skolan och det var visst trafikskollärare han ville bli när han blev stor.
 
 
Februari
Vi hittade lite energi och gjorde om i badrummet. Livet flöt på ungefär som vanligt, badhuset på lördagar och Jesper tog sitt allra första simmärke. Snön låg kvar och ungarna provade skidor. Jag och Ala åkte på tömköningskurs för en landslagskusk. Hur det gick? ja men gissa... Jag har ju världens bästa häst!
 
 
Mars
Det är nu man känner att livet börjar om, så är det nästan varje åt i slutet av februari och början av mars. Våren kom snabbt och det blev både tussilago och blåsippa i mars. Ala gick från klarhet till klarhet och saffran fick öroninflammation igen. Något som senare visade sig vara allergi, fast den märks inte så väl.
 
Det var i mars som både ungarna slog i tänderna rejält. Jonathan till och med slog ut en framtand. 
 
 
April
Nu vill man stanna tiden, leva lite långsammare och hinna med allt. Av alla årstider så är nog vår den bästa. fast jag gillar alla.
April omfattade en utflykt till Lunedet med mormor och morfar, en envis bäver som vägrade flytta, kvällspromenader tillsammans och ett traditionsenligt påskfirande med magsjuka. 
 
 
Maj
Bästa tiden, allt är ljusgrönt och nytt, det är varmare och det enda som är jobbigt den här tiden är väl jobbet. Lärare i maj, det är allt lite stressigt det. 
Vi var i maj på bröllop, min lillebror blev äkta make. Jesper lärde sig cykla och vi var ute mycket. Ala ställde jag av, hon var så trött så trött och rätt rund om magen.
Vi hann med en tur till Stockholm också, Skansen för första gången i mitt liv. En så där mysig tripp som man längtar tills man kan göra om.
 
 
Juni
Jesper gick i simskola och nog knäckte han simkoden också. Nu kunde han simma själv också. Sommarlov och glassfest. Det kom en liten fölunge i slutet av månaden också. Välkommen Atle. jag hade ju planerat att vara med, men nänä, det där klarade hon på egen hand.
 
 
Juli
Vi åkte på en kortare semester, Jönköping och High Chaparall. Vi stannade till i Gränna och vi var till Brahehus. Vi hade det jättebra. Det var riktigt varmt med över 30 grader under många dagar. Jag gillar det. baden blev många och Jesper simmade på. Många var dagarna i sommarstugan. Vi målade lite hus och fixade, men mest av allt var det sommarlov. Vi var till Hova riddarvecka också. Den tar vi tradition på. Oj vad trevligt vi hade.
 
 
Augusti
Födelsedagsmånad, vi firade av alla grabbar i familjen så klart. Jesper började ettan och det var fortsatt varmt. Några rejäla åskväder och hela Kristinehamn blev översvämmat, taket blåste av på ett hyreshus. Vi var en hel del i sommarstugan och Micke återgick till skolan efter ett härligt sommarlov. 
 
 
 
September
Skördetid. Vi köpte inte en enda potatis i spetember. Härligt! Ala fick draglinor och svängel, gick som en dans och vips hade hon dragit runt på både det och ett traktordäck. Det blev mer än en kantarellsväng i skogen. 
 
 
Oktober
Få bilder är det i oktober. Det är då livet liksom mest rullar på. Ala och jag tränade på galoppfattningar tills vi var både svettiga och lyckliga. Första frosten kom och jag längtade till tjäle och vinter. jag gillar höst, men ofta känns det som en transportsträcka till vinter, som jag gillar ännu mer.
 
 
November
Månaden man kan stryka tycker jag. Vi hann med en del ändå. Besök på kyrkogården på All helgona. Jättefint med alla ljus. Vi badade som vanligt, var säkert ute en del och Micke jag jag fick en efterlängtad biokväll i Örebro. 
 
 
December
1:a advent, det är en favoritdag. jag gillar advent med än jul faktiskt. Rätt blöt december, ingen snö och ingen frost just, förrän precis i slutet. Vi hade besök av en varg utanför fönstret, vi julpysslade en del, hämtade tall och gjorde pepperkakhus. En kväll smet vi ut med liggunderlag och kollade stjärnfall. Vi såg flera. Vi kapade och klöv också veden efter Claes och Camilla och fick nya grannar. Ellr vi och vi, man har väl en fantastik pappa. Tack! Vi lastade och langade, han klöv och kapade.
 
Vi avslutar vårt 2014 men lite snö utanför fönstret, tre hästar i hagen, tre utslängda katter, en nöjd hund, två barn som sov till halv åtta, världens bästa man och nu blir det fika! Jag finns här nästa år också för de som vill följa med mig. Skriv gärna en rad då och då, det är det som gör bloggen lite levande. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken mysig återblick på ditt 2014!

Svar: Tack!
Marion J-B

2014-12-31 @ 10:00:43
Postat av: Lena W Johansson

Härlig återblick, gör att man får samvetskval. Får ta mig i kragen. Önskar dig ett gott slut och Gott Nytt År. :-)

Svar: Samma Lena! Du är nog en av de som kommenterar mest och det är jag glad för.
Marion J-B

2014-12-31 @ 13:35:16
Postat av: christina

Ett riktigt Gott Nytt 2015 till dig och din familj <3!

Svar: Tack! Detsamma, ta hand om er och ha det bästa nyåret!
Marion J-B

2014-12-31 @ 16:14:50
URL: http://stuterirubin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0