Premiering

Tja, vi tyckte rätt olika jag och domaren, fast egentligen spelar det ingen roll. Mina hästar är i alla fall vackrast på den sidan man inte bedömer. Insidan.
 
Hur som helst skötte det sig perfekt.
 
Alas kritik
Typ: God rastyp, ngt lågställd, fina linjer 8 p
Huvud, hals och bål: Vackert huvud, ngt brett ansatt hals, gott djup välv. kors 8 p
Extremiteter och rörelsernas korrekthet: Harmoniskt benad, obetydligt marktrång fram, i örv relativt korrekt. 8 p
Skritt: Bogfri, naturlig 8 p
Trav: Tung med svag energi 7 p
Summa 39 p.
På övrigtraden skrev hon ngt högt hull för dagen och rid eller körprov hoppade vi över. Stambokföring får bli ett mål för 2015.
Mått: 143 cm i mkh, ojsan sa matte nöjt, 175 runt bröstet och 19 runt skenan. Här tyckte de att hon var av den smalare modellen.
 
 
Jag fick inte fram hennes trav, ska sägas till hennes försvar. I övrigtraden stod något högt hull för dagen vilket jag kanske inte håller med om, men som sagt. Jag tackar för en bedömning och man tycker inte alltid lika. Hon kan säkert detta bättre än mig,. Traven dock, den får matte ta på sig.
 
Atle då, han hade en jobbig dag och luften tog slut trots att vi inte var i god tid utan ganska lagom tyckte jag.
 
Atles kritik
Typ: God rastyp, ngt högställd 7 p
Huvud, hals och bål: Vackert huvud, brett ansatt hals med god resning, långt ngt sluttande kors 7 p
Extremiteter och rörelsernas korrekthet: Bockhovstendenser fram (jodå, han har haft lite korta senor därav detta) knätrång, väl markerade ledgångar 7 p
Skritt: Energisk ngt kort 7 p
Trav: Lätt, ngt kort 7 p
Summa 35 p
 
På övrigtraden skrev hon ngt ofördelaktig i sin utvecklingsfas, vilket jag håller fullt och fast med om.
 
Jag kan inte hålla med om att han är en 35 p häst, men man kan inte komma överrens om allt. Jag är dock nöjd med dagen och mest nöjd att han faktiskt skötte sig så bra, på väg dit i släpet, på plats och på hemvägen. Insidan är helt klart hans bästa sida för dagen.
 
Bilder då? Jodå, det kommer. Malin höll i kameran.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0