Livet är inte alltid kul

Det är inte alltid kul att leva, någon man älskar är sjuk och man vet inte hur det ska sluta... Man mister någon man älskar, två eller fybent. Det fattas pengar och kärleken tar slut, barnen funkar inte i den verksamhet de befinner sig i. Någon man tycker om har det tungt, punka på bilen och planer man såg mycket fram emot ändras.
 
Måsten man inte vill, regn, regn, regn. Mörkt ute när man åker och när man kommer hem, förkyld fast man inte har tid, för mycket på jobbet, en kropp som inte funkar. Slut på orken och man orkar inte det man vill.
 
Vad som än händer har man ett val. Det var inte jättekul att få reda på att man har RA, en elakare variant. Det ska man leva med resten av livet och det kan inget idag ändra. Jag valde att ge mig faan på att detta INTE ska få hindra mig. Det ska inte märkas hur jävla illa kroppen är då och då. Det är min börda och bara min. Plocka fram hornen, ta en alvedon och sen köra på. Möta de man gillar med ett leende, de förtjänar inget annat.
 
Mitt val är och kommer alltid vara att gilla läget (ibland efter ett tag) och sen vara glad åt det man har. Hur man gör måste vara ett eget val och jag förstår att alla inte kan välja att gilla läget och vara glada. Ska man se solen bakom molnen, eller bara molnen? Jag, jag ser solen, banne mig varje dag. Jag har inte råd att tappa bort dagar på att se något annat än solen. 
 
 
Nu ska jag ta en alvedon och fortsätta älska livet! En sån dag är det idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0