Mariebergsskogen

Vi tog med oss Saffran, mormor och morfar. Det var mycket att se, mycket att leka med och mycket att göra. Först fina Naturrum men utställningen, mata gäddan, kolla fiskar och fåglar, prova, trycka, kolla, kika... Full fart!
 
 
Skattjakt var kul. Följa spåret av insekter och klura på ledtrådar. Jesper sprang före.
 
 
Lekparkerna är uppskattade, även om Jonathan inte precis leker som man ska utan prova nya vägar. Det gillar jag. Vi vuxna fortsatte fika lite när kottarna öste. De börjar liksom bli så stora att man kan sitta still medan de har roligt.
 
 
Hälsa på djuren var spännande, för både barn och hundar. Saffran luktade på en get. Hade den ens andats ut lite mer än vanligt hade han nog dött...
 
 
Rundtur med tåget var uppskattat. Jag fick en barnpaus och lastade bilen under tiden. Lagom till vi lämnade Karlstad tog regn och åska över.
 
 
Tack bästa mamma och pappa för att ni följer med på våra äventyr i sista minuten. På tisdag tar jag nästa utflykt. Bara jag och min mamma. När gjorde vi något ensamma sist? Var nog före Jesper, så nu är det dags.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0