I min egen hage

I hagen därute går en liten fröken jag gillar, mycket. Rödhårig och med en underbar personlighet. Sällan har man skådat en pålle med sån charm och så mycket hyss. Den damen kan man inte binda fast, hon tar sig alltid loss. Ska man hänga hö utanför boxen om hon är inne, då ska det vara lååååångt från henne. Hon har ständigt en räv bakom örat och ögonen glittrar av bus. Hon vet precis hur hon vill ha det och betfor, det gillar hon. Hon är den som gör att jag hela tiden tänker ett steg till. Behöver jag ha en extra stump eltråd över handtaget, stängde jag noga nu? Hennes box reglar man med två boxlås och säkrar det ena.
 
Hon, hon är ett islandstroll.
Jag, jag gillar både henne och hennes matte.
 
Den ständigt glittriga, busiga blicken under en röda luggen. Lilla Saga från Lund, du är en mästarinna på charm.
 

Kommentarer
Postat av: farmor

Jätte gullig häst är det men, vad är "betfor"? Nån hästgrej?

Svar: Betfor är flisad sockerbeta som är en restprodukt från sockertillverknigen. Man blöter den, för den är torkad och strimlad.
Marion J-B

2012-12-05 @ 12:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0